De Uitdaging stimuleert bedrijven maatschappelijk betrokken te zijn. Vanuit de samenleving komen uiteenlopende (hulp)vragen bij ons binnen. Zo'n hulpvraag wordt beoordeeld door vertegenwoordigers van Amsterdamse bedrijven. Vervolgens benaderen zij hun eigen zakelijke netwerk om te vragen ook een steentje bij te dragen. Deze formule is simpel maar sterk. De Uitdaging maakt het voor bedrijven makkelijker om steun te bieden door de hulpvraag concreet te maken. Bovendien leert de ervaring dat ondernemers van elkaar heel goed weten wat de ander kan en wil bijdragen.

Een mooi voorbeeld
Het Toon Hermans Huis, een inloophuis voor mensen die met kanker worden geconfronteerd, zocht een ruimte. De matchgroep daagde een makelaar uit die een pand beschikbaar stelde. Hij wist vervolgens een bouwbedrijf mee te krijgen voor een verbouwing. Meer bedrijven hoorde van dit project en een inrichter, decorateur, it-bedrijf en cateraar boden zich aan. Uiteindelijk zijn er bij de oprichting en ingebruikname van dit pand 26 bedrijven betrokken geweest. Dat is het effect van verbinden en samenwerken!
In 2013 bereikten de verschillende Uitdagingen met dit soort matches een maatschappelijke waarde van 1,5 miljoen euro.

De Uitdaging is al in 25 gemeenten in Nederland succesvol uitgerold. In Amsterdam zijn we bezig een Uitdaging op te richten. Interesse? Neem gerust contact op met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Om een beeld te krijgen hoe het werkt kun je kijken op de website van de Westfriese Uitdaging: www.westfrieseuitdaging.nl en voor meer algemene informatie op www.nederlandseuitdaging.nl.